برای حفظ فشار آب ایده آل در ساختمان های بلند و یا در مناطقی با فشار کم یا نوسان آب از پمپ های تقویت کننده استفاده می شود. این پمپ های تقویت کننده که با عنوان بوستر پمپ شناخته شده اند در جایی نصب می شوند که یک خط آب شهری وارد یک ساختمان می شود و معمولاً 30 تا 50 psi در آن اجرا می شود.

با افت فشار در مخزن ، پمپ آب را از خط آبرسانی خارج می کند و باعث افزایش فشار در مخزن و افزایش فشار آب در ساختمان می شود. یک سیستم بوستر پمپ معمولی از پمپ ، موتور ، مخزن فشار و کنترلر تشکیل شده است. فشار آب نباید با جریان آب در شیر اشتباه گرفته شود ، فشار آب صرفاً نیرویی است که آب را از طریق سیستم لوله کشی برای رسیدن به وسایل در واحد ساختمان سوق می دهد. مردم به دلایل مختلف فشار آب به مقدار زیاد را ترجیح می دهند و روش های مختلف زیادی برای دستیابی به این مهم وجود دارد. یک روش، استفاده از بوستر پمپ جهت تقویت فشار آب است.

بوستر پمپ
 

فشار آب از چندین متغیر حاصل می شود ، از جمله ارتفاع مخزن آب ، ارتفاع ملک ، تعداد افرادی که آب را مصرف می کنند و همچنین میزان مصرف آنها و تعداد وسایل آب (سینک ، توالت و غیره). اگر فشار آب کم را تجربه می کنید ، شاید یکی از این روش ها را امتحان کرده باشید. شاید سعی کرده اید هواکشها را در سرهای شیر آب تمیز یا تنظیم کنید. شما سعی کرده اید که لوله های خود را به اندازه بیشتری ببندید تا حجم آن افزایش یابد.

هر روش جوانب مثبت و منفی خود را دارد ، اما اگر به دنبال یک راه حل نسبتاً ساده هستید ، خرید بوستر پمپ را در نظر بگیرید. پمپ های تقویت کننده افزودنی هایی برای سیستم هستند که برای افزایش فشار سیال در آن سیستم استفاده می شود. مخزن فشار آب را ذخیره می کند و فشار را در محدوده خاصی حفظ می کند تا بوستر پمپ هر بار مرتباً روشن و خاموش نشود. برای تنظیم سطح فعالیت بوستر پمپ از یک سوئیچ فشار با تنظیمات PSI حداکثر / حداقل از پیش تعیین شده استفاده می شود. پمپ های تقویت کننده را می توان در هر دو ملک و تجاری ، در خانه های بزرگ و خانه های کوچک ، در فروشگاه های گوشه ای و کارخانه های بزرگ ، در مزارع و در شستشوی خودرو یافت. برخی از آنها از بوستر پمپ صرفاً برای آسایش استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر برای ایجاد مشاغل یا حتی برای نوشیدن آب به آنها متکی هستند.

منبع : بامین تهویه