در صورت وجود فشار کافی ، آب آشامیدنی فقط در صورت استفاده از شیر آب ، دوش ، توالت و سایر تجهیزات لوله کشی قابل توزیع است.

 

آیا فشار آب کمی دارید؟


اگر فشار منبع آب برای تأمین مقادیر فشار و جریان مورد نیاز برای لوله کشی کافی نباشد ،به منظور تقویت فشار آب باید یک بوستر پمپ نصب شود. سه گزینه اصلی که مجاز است:

یک مخزن آب بلند

تقویت کننده فشار هیدرو پنوماتیک

پمپ تقویت کننده فشار آب یا همان بوستر پمپ ، که موضوع این مقاله است.

بوستر پمپ

به خاطر داشته باشید که نیاز به پمپ تقویت کننده آب یعنی بوستر پمپ تا حدی با ویژگی های ساختمان مشخص می شود. از آنجا که حداقل مقادیر فشار و سرعت جریان مشخص شده است ، احتمال نیاز به بوستر پمپ برای ساختمان های بلندتر افزایش می یابد.

کد لوله کشی NYC ایجاب می کند که کلیه پمپ های تقویت کننده مجهز به سوئیچ قطع فشار کم باشند ، که از ایجاد فشار در هنگام فشار در سمت مکش به مقادیر 10 psi یا کمتر جلوگیری می کند. وقتی فشار منفی به حساب نیامده باشد ، پدیده ای به نام کاویتاسیون رخ می دهد ، جایی که حباب های کوچک به سرعت شکل می گیرند و در آب جاری می شوند. کاویتاسیون می تواند باعث ایجاد موج های شوک موضعی شود ، به پروانه پمپ تقویت کننده آسیب وارد کند و لرزش های مکانیکی را ایجاد کند ، که بر موتور حامل پمپ نیز تأثیر می گذارد.

استفاده از یک پمپ تقویت کننده تنها برای بیش از یک ساختمان توسط کد لوله کشی NYC مجاز نیست ، مگر در پروژه هایی با ساختمان های متعدد که دارای یک مالک مشترک هستند. مصرف کننده آب مجاز به تأمین آب تحت فشار ساختمانهای همجوار است.

 

بررسی های لازم قبل از نصب بوستر پمپ

به خاطر داشته باشید که فشار کم و سرعت جریان در محل های اتصالات علل احتمالی بسیاری دارد و نباید سریعاً تصور کنید که فشار کمبود آب در این مورد مقصر است. قبل از نصب بوستر پمپ آبرسانی ، اطمینان حاصل کنید که مشکل شما به دلیل یکی از دلایل زیر نیست:

لوله های آب گرفتگی شده می توانند باعث افت شدید فشار بین ورودی سرویس و نقطه مصرف شوند که این یک مورد رایج در تاسیسات قدیمی است.

لوله های کم اندازه ، نتیجه مشترک طراحی لوله کشی ضعیف ، می توانند همان اثر لوله های آب گرفتگی را داشته باشند.

همچنین می توانید یک دریچه خاموش تا حدی بسته داشته باشید که باعث افت فشار می شود و راه حل به اندازه باز کردن کامل آن ساده است.

در هر یک از این سناریوها ، نصب بوستر پمپ آبرسانی بیانگر اتلاف پول است و فشار بیش از حد ممکن است به سیستم لوله کشی شما آسیب برساند. حتی اگر هیچ آسیبی نبیند ، برای اجرای بوستر پمپ ، برق را هدر می دهید و فشار بیش از حد باعث افزایش جریان می شود و باعث افزایش صورتحساب آب می شوید. قبل از ادامه کار ، اطمینان حاصل کنید که دریچه ای تا حدودی بسته ندارید و برای بررسی اینکه مشکل لوله کشی ندارید ، ارزیابی حرفه ای از نصب خود را دریافت کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت بوستر پمپ در انواع آبرسانی و آتش نشانی به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی

 

منبع : بامین تهویه