شرکت پمپ آب پمپیران که معروف ترین برند تولید پمپ آب در ایران می باشد در سال 1354 هجری شمسی در تبریز تاسیس شد. این شرکت با بهره گیری از محصولات KSB آلمان و تجهیزات فرانسوی و ایتالیایی توانسته است تا نامی پرآوازه برای خود در ایران به وجود بیاورد. شرکت پمپیران با تولید بوستر پمپ های آبرسانی با کیفیت بالا به عنوان یکی از بهترین برند های تولید کننده بوستر پمپ در ایران شناخته شد. . بوستر پمپ پمپیران از محصولات پرآوازه این شرکت مطرح ایرانی است که امروزه هر متخصص تأسیسات، این برند را به مشتریان خود سفارش می‌کند.

بوستر پمپ پمپیران

 

بوستر پمپ 

اساس بوستر پمپ پمپیران را یک ایستگاه پمپاژ مرکزی تشکیل می‌دهد. چندین پمپ آب که به صورت موازی بسته می‌شوند به منظور افزایش و کنترل و تنظیم فشار آب در این ایستگاه وجود دارد. بوستر پمپ پمپیران به سبب سازگاری با محیط داخلی کشور نسبت به بقیه برندها محبوب تر است.

طرز کار بوستر پمپ پمپیران

ابتدا هنگامی که فشار در حد طبیعی خود قرار دارد فقط یکی از پمپ‌های بوسترپمپ آبرسانی، آتشنشانی و آبیاری پمپیران روشن می شود و اقدام به چرخش آب در سیستم می‌کند. زمانی که فشار آب در ساختمان و سیستم افزایش می یابد، پمپ‌ها تک تک و به صورت خودکار روشن می‌شوند. روشن شدن پمپ‌ها تا زمانی که میزان فشار به حد مطلوب برسد، ادامه می یابد. زمانیکه مصرف کاهش پیدا ‌کند و به سطح پایین برسد، پمپ‌های بوستر پمپ به ترتیب روشن شدن ، خاموش می‌شوند. این فرآیند خودکار باعث کنترل بهتر مصرف آب و کاهش استهلاک دستگاه بوسترپمپ می‌شود.

انواع بوستر پمپ پمپیران

بوستر پمپ پمپیران در سه نوع بوسترپمپ آبرسانی، آتش نشانی و کشاورزی تولید می‌شوند. بوسترپمپ های دور ثابت با PLC و بدون PLC در سیستم‌های آبرسانی و آتش نشانی کاربرد دارند. در نوع با PLC ، با استفاده از یک قطعه هوشمند می‌توان با تعریف برنامه‌ای به پمپ‌ها را صورت خودکار روشن یا خاموش کرد که در نوع بدون PLC ، تمامی این فعالیت‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

در بوستر پمپ پمپیران در نوع دورمتغیر نیز قطعه هوشمند وجود دارد. اما فعالیت آن بر اساس هرتز است یعنی افزایش یا کاهش سریع در سیستم وجود ندارد و کنترل دور موتور دینام بر اساس میزان هرتز دستگاه انجام می‌شود که باعث کنترل بهتر و افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. این نوع بوسترپمپ ها همچنین دارای ویژگی‌های بیشتری مانند گشتاور بالا، ورودی و خروجی دیجیتالی و آنالوگ، کلوز لوپ و کنترل گشتاور از راه دور نیز هستند. از معروف ترین و پرفروش ترین بوستر پمپ های موجود در بازار می توان به بوستر پمپ خانگی و بوستر پمپ دور متغیر اشاره کرد.

انتخاب بوستر پمپ پمپیران

انتخاب پمپ در سیستم های بوستر پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که اگر قدرت پمپ بیشتر از حد مشخصی باشد باعث آسیب رسیدن به لوله ها و کل سیستم می گردد. و برعکس در صورتی که فشار پمپ ها از فشار مورد نیاز کمتر باشد، فشار بر روی پمپ افزایش می یابد. با این کار علاوه بر تامین نشدن فشار مورد نیاز سیستم. احتمال آسیب دیدن پمپها نیز افزایش می یابد.

برندهای بوستر پمپ

  • بوسترپمپ پنتاکس
  • بوسترپمپ کالپدا
  • بوسترپمپ گراندفوس
  • بوسترپمپ داب
  • بوسترپمپ ابارا
  • بوسترپمپ ویلو
  • بوسترپمپ لوارا

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت بوستر پمپ در انواع آبرسانی و آتش نشانی به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی