از سیستم بوستر پمپ برای افزایش فشار ، سرعت جریان یا هر دو استفاده می شود. پمپ های تقویت کننده به همراه مخازن ذخیره سازی برای جبران چاه های کم تولید استفاده می شوند. پمپ های تقویت کننده کشاورزی به طور معمول آب را از حوضچه ها یا مخازن خارج می کنند و آن را برای اهداف آبیاری مجدداً آب می کنند.

واحدهای بوستر پمپ در پمپ های سانتریفیوژ تک مرحله ای یا چند مرحله ای همراه با موتورهای پر از آب هستند. این واحد در یک بوستر پمپ چیده شده و برای افزایش فشار می توان در یک خط لوله نصب کرد. واحدهای بوستر پمپ در پیکربندی استاندارد یا مطابق با نیاز مشتری خاص در دسترس هستند.

بوستر پمپ

چه موقع نیاز به بوستر پمپ آب است؟

آیا فشار آب کمی دارید؟

اگر فشار منبع آب برای تأمین مقادیر فشار و جریان مورد نیاز برای لوله کشی کافی نباشد ، باید یک سیستم تقویت کننده فشار آب یعنی بوستر پمپ نصب شود. سه گزینه اصلی توسط کد لوله کشی NYC مجاز است:

یک مخزن آب بلند

تقویت کننده فشار هیدرو پنوماتیک

بوستر پمپ ، که موضوع این مقاله است

به خاطر داشته باشید که نیاز به بوستر پمپ آب تا حدی با ویژگی های ساختمان مشخص می شود. از آنجا که حداقل مقادیر فشار و سرعت جریان در محل های فیکسچر مشخص شده است ، احتمال نیاز به بوستر پمپ برای ساختمان های بلندتر افزایش می یابد.

کد لوله کشی NYC ایجاب می کند که کلیه پمپ های تقویت کننده مجهز به سوئیچ قطع فشار پایین باشند ، که از ایجاد فشار در هنگام فشار در سمت مکش به مقادیر 10 psi یا کمتر جلوگیری می کند. وقتی فشار منفی به حساب نیامده باشد ، پدیده ای به نام کاویتاسیون رخ می دهد ، جایی که حباب های کوچک به سرعت شکل می گیرند و در آب جاری می شوند. کاویتاسیون می تواند باعث ایجاد موج های شوک موضعی شود ، به پروانه بوستر پمپ آسیب وارد کند و لرزش های مکانیکی را ایجاد کند ، که بر موتور حامل پمپ نیز تأثیر می گذارد

استفاده از یک بوستر پمپ تنها برای بیش از یک ساختمان توسط کد لوله کشی NYC مجاز نیست ، مگر در پروژه هایی با ساختمان های متعدد که دارای یک مالک مشترک هستند. مصرف کننده آب مجاز مجاز به تأمین آب تحت فشار ساختمانهای همجوار نیست.

منبع : بامین تهویه